Kalam Tahun Baru.....

16 Disember 2009




 
Salam Al Azhar & Tahun Baru 1431H..
 
Alhamdulillah,syukur kpada Allah s.w.t kerana Allah masih lagi memberikan lagi nikmat yg melimpah ruah dan insyaallah pada petang hari Khamis ini,kita akan meninggalkan tahun 1430 Hijrah dengan seribu kenangan dan ingatan yg beraneka rencah.Suka duka telah dilalui walaupun kadang-kadang menusuk qalbu dan melegakan hati yg lara.
 
Sesungguhnya menjadi lumrah setiap perkara akan ada penghujungnya.Maka di hari-hari akhir di tahun 1430H,saya berpesan kpada diri saya sendiri dan kepada teman-teman dan sahabat sekalian agar marilah sama-sama kita bermuhasabah dan membedah segala  kelanjuran dan kelemahan kita sebagai hamba Allah dan sebagai plajar Islam.
 
Sesungguhnya 1430H akan meninggalkan bnyak kenangan.Bagi yg melalui pengalaman buruk,gagal dan duka sepanjang tahun ini,maka jadikanlah 1431H sebagai tahun menimbus segala keburukan dan kedukaan serta mara dan terus cekal menghadapi mehnah dan tribulasi sebagai pejuang di jalan Allah. 
 
Bagi yg telah berjaya dan menghadapi 1430H dengan kegembiraan,maka jadikan 1431H sebagai jalan untuk memantapkan kejayaan serta istiqamah dalam kejayaan.Ingatlah,kejayaan dan kegembiraan tidak akan sentiasa melingkari kita dan kegagalan dan kedukaan tidaklah sentiasa menghantui kita.

Maka sempena kehadiran Awal Muharam 1431H,saya berpesan kepada diri saya dan teman-teman dan sahabat-sahabat agar meningkatkan amalan kita dan Insyaallah kita jadikan tahun baru ini sebagai 'turning point' untuk memantapkan lagi keimanan dan istiqomah dalam segala amal kehidupan dan marilah kita mendoakan agar Allah s.w.t  menganugerahkan taufiq dan hidayah serta kejayaan dalam setiap amalan kita lebih-lebih lagi sebagai pelajar di Bumi Mesir dan di Malaysia.Semua tautan ukhuwah kita terus mekar walaupun dibadai musim dingin atau dihembus musim panas.

Dikesempatan ini,saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hijraturrasul 1431H kepada semua yang mengenali diri ini.Maaf Zahir dan Batin dan semoga terus dibawah lindungan Allah. Semoga tahun 1431H menjanjikan kebahagian dan kegembiran kepada kita semua...Selamat Beramal pada hari A'syura...


كل عام وأنتم بخير

والله التوفيق والرشاد

الله أكبر ولله الحمد
Salam Perjuangan!

الحي السابع ،مدينة النصر ،القاهرة
الجمهورية مصر العربية

0 ulasan:


Tanah Airku

Tanah Airku


Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong,Al Wathiqubillah Tuanku Mizan Zainal Abidin ibni Al Marhum Sultan Mahmud Al Muktafi Billah Shah

KDYMM Sultan Muhammad Ke-V ibni Sultan Ismail Petra,Sultan dan Yang Dipertuan Bagi Negeri Kelantan Darul Naim

YAB Dato' Seri Najib bin Tun Abdul Razak,Perdana Menteri Malaysia

YAB Dato' Bentara Setia Tuan Guru Haji Nik Ab Aziz Nik Mat,Menteri Besar Kelantan

YB Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang,Presiden PAS

YB Dato' Seri Anwar Ibrahim,Ketua Umum Pakatan Rakyat,PM In-Waiting

About Me

Foto saya
Mohd Hafizuddin Lahir di Kota Bharu,Kelantan SRK Tengku Indera Petra,KB(1995-2000) Maahad Muhammadi Lelaki(2001-2007) Pelajar Sarjana Muda Syariah Syu'bah Syariah Islamiah Kuliah Syariah Dan Undang-Undang Unversiti Al Azhar As Syarif,Kampus Induk Hayyu Hussin,Kaherah,Mesir. 'Sentiasa Belajar,Diajar dan Memerhati'