Ribut & Gempa Bumi- Amaran Allah!

01 Oktober 2009

Salam Serambi Makkah

Ptg semlam berlakunya ribut  yg kuat melanda Kelantan.Ribut tersebut menerbangkan atap-atap dan menumbangkan pohon-pohon besar.Ribut luar jangkaan ini turut mengorbankan satu nyawa di Bachok,Kelantan yang ditimpa pohon besar ketika brteduh di kedai.

Gempa Bumi juga berlaku di Padang,Indonesia dan di Kepulauan Somua di Pasifik.100 orang terkorban di Somua akibat gempa bumi dan gelombang tsunami yang membadai kpuluan tersebut.Kemudia lebih 400 lebih terkorban akibat gempa bumi di Padang,Indonesia.

Inilah adalah ujian dan bala' dari Allah s.w.t yg ingin mengajar  manusia yg alpa dan trbabas dari jalan yang diredhainya.
 
Bayangkan hanya lebih kurang 1 minit,ribut  membadai dan mengangkat atap2 dan menumbangkan pokok-pokok.Inilah besarnya kekuasaan Allah.Oleh itu marilah kita bermuhasabah,beristighfar memohon ampun dari Allah s.w.t smoga kita dijauhi dari bala' bencana yg mnimpa kita yg kadang2 tanpa disedari dan jga menimpa org yg soleh.

Takziah kepada mangsa-mangsa gempa bumi di Padang,Indonesia dan mangsa-mangsa ribut di Kelantan.

اللهم ادفعنا عن البلاء والوباء والفتن


0 ulasan:


Tanah Airku

Tanah Airku


Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong,Al Wathiqubillah Tuanku Mizan Zainal Abidin ibni Al Marhum Sultan Mahmud Al Muktafi Billah Shah

KDYMM Sultan Muhammad Ke-V ibni Sultan Ismail Petra,Sultan dan Yang Dipertuan Bagi Negeri Kelantan Darul Naim

YAB Dato' Seri Najib bin Tun Abdul Razak,Perdana Menteri Malaysia

YAB Dato' Bentara Setia Tuan Guru Haji Nik Ab Aziz Nik Mat,Menteri Besar Kelantan

YB Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang,Presiden PAS

YB Dato' Seri Anwar Ibrahim,Ketua Umum Pakatan Rakyat,PM In-Waiting

About Me

Foto saya
Mohd Hafizuddin Lahir di Kota Bharu,Kelantan SRK Tengku Indera Petra,KB(1995-2000) Maahad Muhammadi Lelaki(2001-2007) Pelajar Sarjana Muda Syariah Syu'bah Syariah Islamiah Kuliah Syariah Dan Undang-Undang Unversiti Al Azhar As Syarif,Kampus Induk Hayyu Hussin,Kaherah,Mesir. 'Sentiasa Belajar,Diajar dan Memerhati'