Kiambang Bertaut Kembali....

22 Jun 2009

Salam Ukhuwah

Alhamdulillah,segala kekusutan yang melingkari jemaah Pas selepas usainya Muktamar Pas Ke-55 akhirnya berjaya dirungkai. Hari ini tercatat sebagai 'Hari Perpaduan dan Ukhuwah' dimana pada tengahari tadi,Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat yang bermesyuarat di Pejabat Ketua Pembangkang di Parlimen memutuskan sepakat menolak Kerajaan Perpaduan(UG) dengan UMNO disamping tidak menutup pintu perbincangan mengenai kemaslahatan negara & rakyat amnya. Kenyataan ini ditandatangani oleh YB Dato' Seri Anwar Ibrahim,YB Dato' Seri Tuan Guru Haji Ab Hadi Awang dan YB Lim Kit Siang. Maka saya secara peribadi mengharapkan isu UG ini telah selesai dan telah menemui kata noktahnya hari ini. NO To UG!

Yang Pasti, 1 Malaysia hari ini berasa gembira & terharu dengan kerendahan diri hati dan kesediaan YAB Tuan Guru Mursyidul Am yang menarik balik kenyataan keras terhadap Timb. Presiden Pas,YB Ust Nasharuddin Mat Isa yang meminta Ust Nasha meletak jawatan sebagai Timb. Presiden dan MP Bachok beberapa hari lepas. Sesungguhnya kenyataan Mursyidul Am ini amat dinantikan seluruh ahli jamaah & rakyat bagi menyejukkan suhu politik Pas yang bergelegak sekarang ini. Sekurang-kurangnya,impian musuh-musuh Pas untuk melihat perpecahan dalam kepimpinan Pas telah menemui kegagalan. Penerimaan jawatan AJK Pas Pusat oleh Abg Mat Sabu dan Dato' Husam Musa menambahkan lagi jalinan ukhuwah diantara pimpinan & akar umbi. Semoga ia mampu merapatkan kembali saf yang longgar sebelum ini dan bersatu menghadapi rintangan dan cabaran dalam arena politik Malaysia. Benarlah firman Allah s.w.t yang bermaksud:
" Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalan Allah dalam satu sof dan jamaah laksana satu binaan yang tersusun rapi " (surah As Sof ayat 4).
Semoga semua pihak dalam Pas melupakan sengketa mengenai & membuka buku dan lanskap baru iaitu kukuhkan jamaah,mantapkan pakatan rakyat,Insyaallah,kejayaan pasti akan menjelma.

Jadikan PRK Manek Urai ini sebagai batu tanda kesungguhan kita menentang anasir luar dalam parti serta menautkan kembali ukhuwah yang terlucut buat sementara. Insyaallah dengan apa berlaku sekarang ini,kiambang telah bertaut semula!.

ALLAHUAKBAR!!!

Bandar Nasr,Kaherah.
29 Jumadal Akhir 1430H/22 Jun 2009.

0 ulasan:


Tanah Airku

Tanah Airku


Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong,Al Wathiqubillah Tuanku Mizan Zainal Abidin ibni Al Marhum Sultan Mahmud Al Muktafi Billah Shah

KDYMM Sultan Muhammad Ke-V ibni Sultan Ismail Petra,Sultan dan Yang Dipertuan Bagi Negeri Kelantan Darul Naim

YAB Dato' Seri Najib bin Tun Abdul Razak,Perdana Menteri Malaysia

YAB Dato' Bentara Setia Tuan Guru Haji Nik Ab Aziz Nik Mat,Menteri Besar Kelantan

YB Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang,Presiden PAS

YB Dato' Seri Anwar Ibrahim,Ketua Umum Pakatan Rakyat,PM In-Waiting

About Me

Foto saya
Mohd Hafizuddin Lahir di Kota Bharu,Kelantan SRK Tengku Indera Petra,KB(1995-2000) Maahad Muhammadi Lelaki(2001-2007) Pelajar Sarjana Muda Syariah Syu'bah Syariah Islamiah Kuliah Syariah Dan Undang-Undang Unversiti Al Azhar As Syarif,Kampus Induk Hayyu Hussin,Kaherah,Mesir. 'Sentiasa Belajar,Diajar dan Memerhati'