Menanti Sayyidul Syuhur....

11 Ogos 2009


Salam Serambi Makkah

Sabda nabi s.a.w mafhumnya "Ya Allah berkatillah kami di bulan Rejab & Syaa'ban dan sampaikanlah kami dengan bulan Ramadan"

Alhamdulillah sudah sebulan berada di tanah air tercinta Malaysia.Bermacam peristiwa berlaku sepanjang berada di bumi Malaysia.Insyaallah dalam minggu depan,kita akan menyambut kedatangan bulan Ramadhan Al Karim dan Sambutan Kemerdekaan Malaysia ke-52.

Alhamdulillah,tahun ini dapat menyambut Ramadan dan Insyaallah Eidul Fitr bersama keluarga selepas hamapir 8 bulan berkelana di Mesir.Namun tahun depan belum tentu lagi dapat menyambut Ramadhan dan EidulFitr bersama keluarga.Maklumlah,kena tengok oncost ada ke tak la.

Tahun ni kena jadi tok imam terawih pulak,tapi bukan kat tempat biasa la.Kat surau lain pulak.Surau ni buat 8 je tapi selang 4 rakaat pertama ada tazkirah.Surau menurut kata bonda udah dicop sebagai surau'kaum muda'...tak tau la,mungkin sebab surau ni tak selawat selang 2 rakaat kot.Apa-apa pun kena pandai juga 'main angin' dengan masyarakat supaya tak jadi polemik.

Kat Malaysia juga skrg kuat bertempur ngan H 1N1 yang semakin mengganas.Sudah dekat 40 orang menjadi mangsa H 1N1.YAB Tok Guru n YB Jamil Khir,Menteri DJPM sudah mengeluarkan arahan supaya rakyat kita menunaikan solat Hajat memohon kepada Allah agar diselamatkan Malaysia ini daripada penularan wabak yang semakin mengganas ini.Oleh itu,sama2 kita menyahut seruan YAB Tok Guru n YB Jamil Khir supaya melipatkan ganda solat n munajat agar dapat diangkat bala n wabak ini dari menimpa kita dengan lebih teruk lagi..

0 ulasan:


Tanah Airku

Tanah Airku


Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong,Al Wathiqubillah Tuanku Mizan Zainal Abidin ibni Al Marhum Sultan Mahmud Al Muktafi Billah Shah

KDYMM Sultan Muhammad Ke-V ibni Sultan Ismail Petra,Sultan dan Yang Dipertuan Bagi Negeri Kelantan Darul Naim

YAB Dato' Seri Najib bin Tun Abdul Razak,Perdana Menteri Malaysia

YAB Dato' Bentara Setia Tuan Guru Haji Nik Ab Aziz Nik Mat,Menteri Besar Kelantan

YB Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang,Presiden PAS

YB Dato' Seri Anwar Ibrahim,Ketua Umum Pakatan Rakyat,PM In-Waiting

About Me

Foto saya
Mohd Hafizuddin Lahir di Kota Bharu,Kelantan SRK Tengku Indera Petra,KB(1995-2000) Maahad Muhammadi Lelaki(2001-2007) Pelajar Sarjana Muda Syariah Syu'bah Syariah Islamiah Kuliah Syariah Dan Undang-Undang Unversiti Al Azhar As Syarif,Kampus Induk Hayyu Hussin,Kaherah,Mesir. 'Sentiasa Belajar,Diajar dan Memerhati'